xay dung dan dung cua thuy luc cua nhua loi thep cua nhua cao cap

Life Art » Bản đồ tương tác – Encounter Maps Workshop

dieu hoa, dieu hoa,

Đăng ký học

trẻ em và người lớn

Chắc chắn, mình sẽ quay lại Life Art để học tiếp để tiếp tục được phiêu, tiếp tục tìm ra những điều thú vị ngay trong chính bản thân mình. Để được cuồng, và điên, để được vứt hết cái sự nhút nhát cố hữu đi, trở thành 1 con người mạnh mẽ, tuôn trào. Trang Siêu Nhân

“Hẹn một ngày gần nhất tôi sẽ đến với Life Art để trải nghiệm nhiều hơn nữa, để đối diện với chính tôi, khám phá mọi ngóc ngách, lắng nghe tiếng nói chân thật sâu thẳm từ bên trong. Thật khó diễn tả những cảm xúc mới lạ, hấp dẫn và độc đáo ấy thành lời, tôi chỉ có thể gửi lời cảm ơn chân thành đến Life Art đã cho tôi một không gian để trải nghiệm.” Mai Thúy An

Hotline: Phương 0985538854

Please scroll down for English

BẢN ĐỒ TƯƠNG TÁC

Chuyển động, Tạo hình, Kết nối

” Mỗi tờ giấy là một quốc gia, một thế giới, một hành tinh và là… BẠN.

Giấy là da, mỗi nét vẽ là một bộ phận, mỗi bản vẽ là một ngôi nhà.”


1. Nội dung workshop

Những hoạt động trong workshop được thiết kế nhằm mục đích “vẽ” lại sự tương tác giữa hai người – hai cơ thể, vốn dĩ vô hình. Tấm bản đồ này chính là không gian trong đó cho phép phản ánh và tạo ra những thay đổi trong mối quan hệ giữa người này với người kia.

Được sự hỗ trợ của nghệ thuật tạo hình, các nét vẽ là nơi gặp gỡ và cũng là dấu ấn của cuộc gặp gỡ. Trước khi hai người vẽ bản đồ tương tác trên cùng một tấm giấy, mỗi cá nhân sẽ thực hiện quá trình tự nhận thức về bản thân trong khi làm việc với sân khấu kịch, đất nặn và chuyển động của cơ thể. Sau đó, để hoàn thành tấm bản đồ, người tham gia sẽ làm việc rất nhiều với các công cụ như giấy, than chì, phấn màu. Những chất liệu này, cùng với việc bôi xoá, tạo nên cuộc đối thoại của đường nét.

Workshop chỉ có thể đạt được hiệu quả khi người tham dự thực sự cởi mở để trải nghiệm. Cũng vì vậy, việc phán xét, đánh giá hoặc đặt ra các quy tắc chuẩn mực cho những trải nghiệm là điều không được cho phép.

Workshop này dành cho: Nghệ sĩ (hội hoạ, sân khấu, múa, nhảy, xiếc, phim…), những người yêu thích hoạt động sáng tạo và chuyển động

Thời gian: 18h – 22h ngày 8,9,10/5

Phí tham gia (đã được hỗ trợ): 300.000đ

Địa điểm: Blackbox, tầng 2, 56 Nguyễn Khuyến, Hà Nội

Ngôn ngữ sử dụng trong khoá học: Việt, Anh

Đăng ký: 04 62757 088 / 0985 538854 (Ms. Phương)

2. Chuyên gia điều phối

  • Natacha Milosevic, Đạo diễn/diễn viên
  • Clémence Bardaine, nghệ sĩ gốc Pháp, đang sống và làm việc tại Barcelona, tốt nghiệp The ENSAPC (Ecole Nationale Superieure d’Arts Paris-Cergy)

Cốt lõi của những gì tôi đang làm là một niềm tin đơn giản: chúng tôi giải thích thế giới xung quanh thông qua bản đồ trải nghiệm. Trên hết, đó là việc cung cấp “từ chính cơ thể chúng ta cơ hội dễ bị tổn thương với các tác động của thế giới” (1), tập trung vào “ở đây và bây giờ”. Và tôi thấy bản vẽ của tôi như là một bản đồ thể hiện những khoảnh khắc yếu đuối khi cơ thể nhận thức phạm vi và giới hạn của nó. Bằng cách chấp nhận khả năng dễ bị tổn thương, chúng ta trở thành những người mang tiếng nói của riêng mình. Thời điểm này rất mong manh, thậm chí còn quan trọng, bởi vì nó là cơ hội để rời khỏi phạm vi áp đặt của xã hội, gia đình, văn hóa, quyền hạn. Tôi gọi nó là “các nghi thức của tính Khác biệt.”

(1) Suely Rolnik, Antropophagie zombie, Jack Black Edition 2011

Dự án:

  • Entre Deux Soi, 2012
  • Unto the breach, 2012
  • I could be you – You could be me, 2013
  • Flu Collective, 2010
  • Take the road, 2010
  • Observation post, Viewpoint and Deliquescence frames, 2010

3. Đơn vị tổ chức

The BlackBox

Blackbox, là không gian dành cho nghệ thuật biểu diễn thử nghiệm, được các nghệ sỹ chủ động điều hành một cách độc lập. BlackBox hỗ trợ địa điểm cho quá trình sáng tạo và thực hiện tác phẩm thử nghiệm, bao gồm sân khấu, múa, múa rối, nghệ thuật ngôn từ/văn chương và nhiều loại hình khác. BlackBox cũng tổ chức hội thảo, bài giảng và là cầu nối giữa những người thực hành nghệ thuật Việt Nam và quốc tế để nâng cao nhận thức về nghệ thuật biểu diễn tại Việt Nam và trên thế giới.

Tham khảo thêm thông tin tại:

http://theblackbox.vn/

https://www.facebook.com/blackboxvn

http://www.clemencebardaine.com/

—————————-

ENCOUNTER MAPS

Movement, Visual, Connect

« A sheet of paper as a country, a world, a planet and the other … YOU.

Paper as skin, a stroke as an organ, a design as a house. »


1. Workshop Content

The purpose of this research is to create an imprint that is a direct result of this encounter. Using two media – plastic art and speech – to create a link between two bodies. The drawing, which we prefer to call the work is both the place of the meeting, a piece of paper, and at the same time the result of it, carrying the footprint of the encounter. We consider this work an x-ray of our experience of the moment.

First of all, we begin with a work of self-recognition, with theatrical, plastic and physical workshops. Then, we focus on the drawing of our encounter maps. Participants will come face to face to draw together on the same paper. In a second step, each participant will give his testimony of what he felt by using words and gestures of their own.

The work of self-recognition, begins with physical, plastic and theatrical workshops.

  • Physical Workshops: exercise for awaking the bone structure with percussive touch
  • Plastic Workshops: to make a clay figurine of oneself while blindfolded.
  • Theatre Workshop: To work on the chorus : exercise to develop listening within a group; Awakening the availability of the actor.

The development of Encounter Map is an experimental work based on the encounter between two people who face both ends of a sheet of paper. Both actors are equipped with tools for tracing such as charcoal, chalk or drawing pastel, emulating an extension of the hands. They are free to use or not use words during the experiment. Through this drawing, four hands trace the path of their dialog on paper.

During a second step, reflecting on the work they have created will enable participants to understand their shared experience. The words will then find their own space as a second reading of the time they shared. The testimony of each participant may take the shape of a text, a soundtrack, a dance, a cry.

Through all these steps, our goal is to generate with the participants spaces for reflection and transmission of the rapport between one another. Our artistic project can only be fulfilled with the real involvement of their bodies for the part of the artists and the actors themselves. This is no normative judgment but a poetic laboratory, primarily concerned with dignity.

Participants: Performers (painting, theatre, dance, film, circus …), people who love creative activities and movements

Time: 6pm – 10pm, May 8,9,10th

Fee (supported): 300.000VND

Venue: The Blackbox, 2nd floor 56 Nguyen Khuyen

Language: Vietnamese, English

Registration: 04 62757 088 / 0985 538854 (Ms. Phương)

2. Facilitator

  • Natacha Milosevic, Actress/Director
  • Clémence Bardaine, borned in France, studied at The ENSAPC (Ecole Nationale Superieure d’Arts Paris-Cergy) and now based in Barcelona.

In the center of my work lies a simple belief: every time we interpret the world around us through our cognitive schemas, our projections. Overcome these prisms, is to provide “the opportunity to be vulnerable to the effects of the world in our body” (1) and anchor in the “here and now”. And I see my drawing as a performative mapping of these weak moments when the body becomes aware of its scope, but also its limits. The confrontation with the limits constantly raise the tension and questioning. Meanwhile, I is notebooks video hybrid formats, which have individual or collective actions in urban areas. I physically invested places, to question the flow passing through. Sometimes the interactions are created with the locals or passers-by. Thus were born the “rituals of otherness” in 2008. I decided to share my plastic devices with people met on my journey. Through objects, actions, I ask them to generate their own actions. It is their confrontation device and postage attempts sometimes open a gap. By accepting the possibility of being vulnerable, they become carriers of their own voice. They do not play, they are. This moment is very fragile, even vital, because it causes the opportunity to leave the territory allocated by the society, the family, culture, authority. I call it “the rituals of otherness.” I am moved by the same obsession: that activate the “ability” of the body, repressed by modernity. It is this ability that governs the constant reaffirmation of self, and the world follows. My research is built around these exploratory fields, within which each carves its autonomy to be. All these processes – places to invest, try our links, moving from one state to another – form parts of a relational topology, consisting of different types of maps, routes, stories drawn. It’s trying to understand our society that I develop parts of a laboratory subjectivities that réinterrogent our practices otherness.
(1) Suely Rolnik, Antropophagie zombie, Jack Black Edition, 2011

Projects:

  • Entre Deux Soi, 2012
  • Unto the breach, 2012
  • I could be you – You could be me, 2013
  • Flu Collective, 2010
  • Take the road, 2010
  • Observation post, Viewpoint and Deliquescence frames, 2010

3. Organizer

The BlackBox

BlackBox is the an independent, and artist-run space for experimental and multi-disciplinary performing arts in Vietnam. The BlackBox provides a platform for experimental productions and creative processes including (but not limited to) theatre, dance, puppetry, spoken words literature and other multi-disciplinary activities. The BlackBox also hosts workshops, lectures and collaborations between Vietnamese and various International Practitioners with the hope of raising awareness about performing arts in Vietnam and the world.

For more details:

www. theblackbox.vn/

www.facebook.com/blackboxvn

www.clemencebardaine.com/

Nguồn/source: The BlackBox